برد اینورتر شارژر آسانسور


 

     برد اینورتر شارژر

 

مدل :Inverter+
اینورتر + یک اینورتر مستقل است که برای تبدیل 60 VDC به 220VAC,50HZ طراحی شده است.زمانی که برق اصلی آسانسور قطع می گردد این اینورتر برق مورد نیاز مگنت ترمز موتور,مگنت درب, تغذیه موتور درایور درب و روشنایی کابین را تامین می کند. این برد شامل شارژر و سوئیچینگ برای شارژباتری های دستگاه هنگامیکه برق وصل است, می باشد.زمانی که برق اصلی قطع می شود اگر رله فرمان متصل شود سینوسی 220V در خروجی ظاهر می گردد.

                                                                                                                                            امکانات     
INVERTER+V5S
هدف از اجراي اين پروژه تركيب دو برد اينورتر 800 وات و شارژر 40 وات مي باشد. در اجراي اين پروژه تلاش مي گردد توان اينورتر تا مرز 1000 وات و نيز توان شارژر به مقدار 80 وات افزايش پيدا كند.
يكپارچه كردن دو برد و كاهش فضاي مورد نياز
كاهش سيم كشي در تابلوي مورد استفاده شده
افزايش توان خروجي ( شارژر و اينورتر )
كاهش هزينه تمام شده
داراي كيس آلمنيومي
داراي كليه حفاظت هاي لازم در ورودي و خروجي (اتصال كوتاه . بار بيش از حد . اتصال معكوس باطري . باطري ضعيف . افزايش بيش از حد باطري . اتصال كوتاه خروجي شارژر ....)
تغییر RMS خروجی در محدوده 165 تا 250
ابعاد 112 * 198 mm
سوئیچینگ 50 کبلو هرتز (اینورتر)
سوئیچینگ 33 کیلو هرتز (شارژر)  
خروجی با ولتاژ 220 ولت 80 هرتز



مشخصات الکتریکیکارکرد نرمالMin...Max
حفاظت ها
برد اینورترافزایش و کاهش غیر مجاز ولتاژ DC ورودی60 VDC45-100VDC
اتصال کوتاه خارجی
اضافه جریان(بار) خروجی 
(OVER LOAD)
3.5A-700W
اتصال معکوس ولتاژ ورودی
رگولاسیون ولتاژ خروجی220VAC
برد شارژرافزایش و کاهش غیر مجاز ولتاژ ورودی220VAC165-250VAC
اتصال کوتاه خروجی500mA
اضافه جریان خروجی 
(OVER LOAD)
500mA
شرایط نگهداری و بهره برداری
دمای بهره برداری35 C-10...+50 C
ابعاد و دیمانسیون برای نصب برد
عرض (W)240 mm
ارتفاع (H)145mm

فرم های بازرسی استاندارد آسانسور


مدارک متقاضی



مدارک مربوط به متقاضی به شرح ذیل میباشد :


 دریافت  تمام فرمهای مورد نیاز بازرسی آسانسور


برای مشاهده مدارک بروی لینک بالا کلیک نمایید.


موتورگیربکس آسانسور

 

 

 

 
 
 
 

 

 

ساختمان گیربکس به گونه ای است که اتصالی مناسب میان دو شافت غیر متقاطع را با زاویه 90 درجه ایجاد می کند.

 

 

 

نمای برش مقطعی گیربکس آسانسور

 

دنده حلزونی را می توان هم در پائین و هم دربالای دنده برنجی قرار داد.

در گیر بکسها معمولا تعداد دنده و نوع شیار نسبت حرکت را تعین می کند. مثلا در یک نوع آن پس از یک بار چرخش دنده حلزونی برابر است با یک شصتم چرخش دنده برنجی، یعنی با 60 درجه چرخش دنده حلزونی یک چرخش از دنده برنجی بدست می آید، پس نسبت کاهش 60:1 می باشد.

اصل نیرویی که میان دنده حلزونی و دنده برنجی عمل می کند شبیه باری می باشد در سطح شیبدار،و همانند سطح شیبدار، هر نیرویی از دو مولفه تشکیل می شودکه با همدیگر زاویه 90 درجه می سازند.

نیروی اصطکاک میان سطوح درگیر دنده حلزونی و دنده برنجی مخالف جهت چرخش دنده حلزونی عمل می کند، که می تواند در هر دو جهت بچرخد تا آسانسور را بالا و پائین ببرد.

 

گیربکس آسانسور

 

 

جهت مورب نیروی اصطکاک، مولفه ای در راستای محور شافت دنده حلزونی دارد،که سبب به وجود آمدن یک بار محوری (یا فشار محوری) می شود که جهت آن به جهت چرخش دنده حلزونی بستگی دارد.

 

نقشه اتصالات گیربکس آسانسور

 

 

قطعات و اطلاعات گیربکس آسانسور

 

 

با ایجاد برش نمایشی بر روی پوسته گیربکس دنده حلزونی و بخشی از دنده برنجی بخوبی قابل رویت می باشد.

در این نوع گیربکس محور فلکه گیربکس در سطحی پائین تر قرار گرفته و به همین دلیل ارتفاع گیربکس مقداری کوتاه تر می شود و این از امتیازهای گیربکس آسانسور است.

برای مهار کردن تنش ، شافت حلزونی در انتهایی که چرخانده نمی شود به وسیله یک یاتاقان کف گرد دو سویه و در انتهایی که موتور آن را می چرخاند، به وسیله یک باتاقان سه محوره (Journal) ثابت می شود.

یاتاقان را می توان طوری تنظیم کرد مه مقدار چشمگیری از سایش حاصل از لرزش را از بین ببرد.شافت دنده برنجی، به منظور تنظیم فاصله مرکزی دندانه ای در هم افتاده و همین طور برای همانگی تنش، روی یاتاقان های مهار کننده نیروی گریز از مرکز سوار می شود.

 

یک گیربکس آسانسور

 

موتورهای  اسانسور

بعضی از موتورهای  آسانسورکه مورد استفاده قرار می گیرد دارای دور کند 360 و دور تند 1800 بودند.

این موتورها به دلیل شوک و ضربه ای که در زمان استارت و حرکت و توقف به مسافرین کابین آسانسور وارد می کنند، به مرور در حال حذف از این صنعت هستند،

 

گرچه با ورود تابلوهای کنترل VVVF و استفاده از درایو عملا" از یک دوراین موتورها استفاده می شود، اما فعالیت در این مورد هیچگونه توجیه اقتصادی و منطقی ندارد، و بهتر است در صورت امکان و داشتن تخصص عرصه فعالیت را روی موتورهای جدید معطوف نمائید.

زیرا با توجه به بحران انرژی جهانی و گرایش اکثر سازندگان و تولیدکنندگان به سوی کالاهای کم مصرف در صورت تولید مشکل بازار فروش را به دنبال دارد.

علی ایحال اگر طرح و برنامه ی خاصی دارید و نیاز به این نوع موتور ضروری است، می توانید با تماس از طریق شرکتهایی که در کار بازسازی و نو سازی آسانسورهای قدیمی فعال هستند، و یکی از ویژگی های اینگونه شرکتها تعویض موتورگیربکس و تابلو آسانسور می باشد، تماس گرفته، شاید از این طریق به هدف دسترسی پیدا نمائید.

منبع: پارس لیفت

 

 

 

 

 
 
 
 

 

بافر ضربه گیر آسانسور


معمولا برای ضربه گیرهای زیر کابین و قاب وزنه آسانسور، از ضربه گیرهای گوناگونی استفاده می شود.

در گذشته ضربه گیرهای زیر کابین از فنرهای گرد لول یا تخت لول استفاده می شد که به تناسب تناژ آسانسور، نوع کوچک یا بزرگ این ضربه گیرها انتخاب می شد.

با توجه به پیشرفت در صنعت آسانسور، بجز

ضربه گیرهای فنری لول

ضربه گیرهای فنری تخت

ضربه گیرهای لاستیکی


22 (1).jpg17 (1).jpg


buffer.gif



و.....به مرور انواع جدید

ضربه گیر های الاستیکی (Elastic)

ضربه گیر های پلی اورتان (Polyurethane)

 

ضربه گیرهای روغنی (Oil Buffer) یا ضربه گیرهای هیدرولیک تولید می شود.

نحوه نصب و استقرار ضربه گیر به دو صورت می باشد:

زیر کابین و قاب وزنه فیکس می شد

روی سکوهای ضربه گیر کف چاه آسانسورمستقر می گردد.

سکوهای ضربه گیر اکثرا" بتونی می باشد، که در صورت اجرای صحیح و مطابق استاندارد از مقاومت و ایستایی لازم برخوردار خواهد بود.

در شرایطی که امکان اجرای بتونی سکوهای ضربه گیر نباشد، می توان از "سکوی ضربه گیر پرتابل" که با استفاده از (تیرآهن- ناودانی – پلیت) ساخته می شود، می توان استفاده نمود.

این نوع سکو که به "سکوهای ضربه گیر پرتابل" مشهور می باشد، با توجه به پلیت جهار سوراخی که در زیر آن تعبیه شده، مناسب برای نصب با استفاده از رولبولت می باشد.

منبع: پارس لیفت

انتخاب ابعاد درب آسانسور

با سلام
 برای انتخاب ابعاد درب آسانسور، عرض سمت نصب درب در چاه آسانسور تعین کننده می باشد
به طور کلی آسانسور دارای 2 نوع درب می باشد:

  • درب طبقات
  • درب کابین

دربهای آسانسور نیز به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • لولایی(نیمه اتوماتیک)
  • اتوماتیک، که دربهای اتوماتیک نیز در دو نوع تلسکوپی و سانترال می باشند. (در بعضی از آسانسورها که بیشتر مربوط به گذشته می باشد کابین بدون درب نیز نصب شده است، اما به طور کلی کابین دارای یک درب است و در بعضی پروژه ها کابین بیش از یک درب دارد.)

ضمن اینکه دربهای دیگری نیز با توجه به شرایط چاه آسانسور استفاده می شود مانند: دربهای اتوبوسی دربهای سینوسی دربهای گیوتینی (دربهای گیوتینی بیشتر در اسانسورهای غذابر و آسانسورهای باربر مورد استفاده قرار می گیرد)
دربهای لولایی ساده ترین و در عین حال ارزانترین نوع درب طبقه می باشند که به کمترین فضا در عمق و حتی در عرض احتیاج دارند.
مشکل درب لولایی باز شدن آن تا حدود 90 درجه می باشد، که در زمان باز شدن بخشی از فضای مقابل درب را اشغال می کند و در ساختمانهای فعلی که فضای مقابل درب آسانسور بسیار محدود می باشد، باعث مسدود شدن راهرو می گردد.
ضمن اینکه باز کردن درب لولایی برای معلولین و ویلچر سواران ایجاد مشکل می نماید.
متداول ترین عرض برای درب آسانسور 70 سانتیمتر- 80 سانتیمتر و 90 سانتیمتر می باشد که انتخاب عرض درب بستگی به ساختمان و محل آن در چاه آسانسور می باشد.
بهترین گزینه برای درب آسانسور مسافری ساختمانهای مسکونی چند طبقه دربهای 80 می باشد، در صورتیکه سمت نصب درب در چاه آسانسور ابعاد مورد نیاز را داشته باشد.


نویسنده : طبسی