موتور گیربکس HW134C ساخت شرکت جم ایتالیا



موتور گیربکس HW134C ساخت شرکت جم ایتالیا 




اطلاعات فنی موتور

 Distance between slow and fast shafts

134 mm

 Max static load

2.300 Kg  (without external support)
2.700 Kg  (with external support)

 Max output torque

1.012 Nm

 Reduction ratio

1/42 - 1/53 - 1/65

 Max motor power

5.5 KWasy (50 Hz) - 5.8 KWasy (60 Hz)

 Motor type

AC1, AC2, ACVV, VVVF

 Average gear efficiency

0.7

 Diameter of traction sheave

mm 480, mm 550, mm 600

 Electromagnetic brake

24V, 48V, 60V, 110V, 200V

 Synthetic oil

3 lt  (lubricated for life)

 Average weight of the machine

220 Kg




جدول سرعت

Load
(Kg)

Speed
(m/s)

Reduction ratio

Sheave diameter
(mm)

Motor power AC2
(KW )

Motor power VVVF
(KW)

300

0.66

65/1

550

2.2 <3.5 Hp>

2.2 <3.5 Hp>

320

0.66

65/1

550

3.0 <4.5 Hp>

3.0 <4.2 Hp>

320

0.72

65/1

600

3.4 <5.0 Hp>

3.4 <4.8 Hp>

320

0.82

53/1

550

3.7 <5.5 Hp>

3.7 <5.2 Hp>

320

0.89

53/1

600

3.7 <5.5 Hp>

3.7 <5.2 Hp>

480

0.66

65/1

550

4.0 <6.0 Hp>

4.0 <5.7 Hp>

480

0.71

53/1

480

4.5 <6.7 Hp>

4.5 <6.4 Hp>

480

0.82

53/1

550

5.0 <7.4 Hp>

5.0 <7.0 Hp>

480

1.03

42/1

550

5.5 <8.1 Hp>

5.5 <7.8 Hp>

چاه آسانسور


 چگونگی آماده سازی کف چاله آسانسور



الف: جهت نصب آسانسور ارتفاع مورد نیاز از کف چاله تا سطح کف سازی شده اولین توقف آسانسور قبل از بتون ریزی کف چاله حداقل باید 180 cm باشد.

ب: در زمان بتون ریزی کف چاله با عنایت به نقشه سکوهای ضربه گیر زیر کابین و زیر قاب وزنه تعادل cm 10 بتون مگر و cm30 آرماتوربندی و بتون ریزی می شود و ارتفاع باقیمانده نباید کمتر از cm 140 شود. 
ج: جهت اجرای سکوهای ضربه گیر طبق نقشه های اجرای آرماتورهای انتظار جهت سکوهای ضربه گیر در فونداسیون مذکور پیش بینی می شود. 
نکته مهم: در این مرحله پیش بینی چاه ارت ضروری است. 
((جهت چاه ارت (Earth) تا رسیدن به رطوبت لازم زمینی، و وصل کردن سیم مربوطه، می توان از چاه اصلی ساختمان جهت ایجاد چاه ارت استفاده نمود و چنانچه این چاه پیش بینی نشده است، در محل مناسب و نزدیک به آسانسور چاهی به عمق حداقل 8/3 متر ایجاد کرد تا به رطوبت زمینی رسید سپس مواد ذیل را 
1. نمک 33% 
2. زغال 33% 
3. پتاسیم 33% 
4. سیم مسی بدون روکش به متراژ مناسب جهت محل مورد انتقال 
5. میله مسی و صفحه مسی ( در بازار به صورت یک مجموعه وجود دارد) 
طبق دستورالعمل در چاه حفر شده قرار داده و روی آن را می پوشانیم.

39809-bigpic.jpg                                

روشنايی چاه اسانسور 

چاه اسانسور بلحاظ ايمنی مکانی بسته و معمولا کم نور ميباشد که جهت راحتی نصاب و تعميرکاران بايستی روشنايی مناسب داخل چاه فراهم شود.برای اينکار از کليد تبديل استفاده ميشود بطوريکه يک کليد در موتور خانه(بالاترين طبقه) و کليد بعدی در پايينترين طبقه(معمولا پارکينگ) ودر جای مطمئنی جاسازی ميشود. نکته مهم در اين خصوص اينست که حتما بايد تغذيه روشنايی جدا از تغذيه موتورخانه اسانسور باشد تا در صورت بروز حادثه و قطع برق موتورخانه روشنايی برقرار باشد. اين نکته در خصوص روشنايی موتور خانه نيز صدق ميکند.برای تامین روشنائی چاهک آسانسور می بایست دو عدد چراغ در فاصله ۵/۰متر از بالاترين و پايينترين نقطه چاه و مابقی چراغها به فواصل حداکثر ۷ متر با حفاظ و قابليت روشن و خاموش شدن از موتور خانه و چاهک بايد نصب شود .

 

در اخر يادآور میشود اگر قرار است از تبديل بازاری( که طبق استاندارد مجاز نميباشد)که بسبب آن جهت صرفه جويی از يک فاز ونول در طبقه پايين و مانند ان در بالا استفاده شده و تنها از دو سيم جهت روشنايی لامپها استفاده ميشود حتما بايد مراقب بود فاز هر دو کليد تبديل هم فاز باشد


       نصب آسانسور با اکیپ مجهز و مجرب توسط گروه لیفت جام انجام می پذیرد. تماس با ما


تفاوت موتورگیربکسهای آسانسور


_ تفاوت موتورگیربکس آسانسور آلبرتوساسی ایتالیا با اسپانیا

بیشتر مشتریان هنگامی که برای خرید موتور آسانسور مراجعه می کنند با سردگمی هایی مواجه می شوند که معمولا ناشی از کم اطلاعی فروشندگان، تنوع موتورهای موجود در بازار و بالاخره تفاوت قیمت موتورها می باشد.

البرتوساسی یکی از معتبرترین شرکت های تولید موتور آسانسور در سرار دنیا می باشد که شعبه اصلی آن در کشور ایتالیا و شعبه دوم آن در کشور اسپانیا می باشد. اما  محصولاتی که این دو شرکت تولید می کنند کاملا با هم متفاوت است. در واقع نماینده اسپانیایی تنها به تولید چهار مدل از موتورهای ساسی بسنده کرده است که مهمترین تولیدات آن مربوط می شود به مدل های S-30 و S-30 S که به نسبت موتورهای شرکت های ایتالیایی دارای Static load کمتری می باشند.

برای مثال پایین ترین مدل موتور ساسی ایتالیا، موتور Mody می باشد که Static load آن ۲۲۵۰ کیلوگرم است در حالی که مدل اسپانیایی S-30 دارای Static load 2100 کیلوگرم می باشد و مدل S-30 S دارای Static load 2300 کیلوگرم است. بنابراین می توان نتیجه گرفت که به نسبت، موتورهای ساسی ایتالیا از توان بالاتری نسبت به مدل های اسپانیایی برخوردارند.

اما Static load در موتورها به چه معنایی می باشد؟

Static load در واقع به معنای میزان باری می باشد که موتور در حالت سکون قادر به تحمل آن است. برای مثال یک آسانسور ۶ نفره چیزی حدود ۱۹۰۰ کیلوگرم Static load دارد که بسته به نوع کابین می تواند خیلی بیشتر از این مقدار نیز باشد. لذا پیشنهاد می شود اگر از موتورهای اسپانیایی استفاده می کنید ترجیحا از کابین های سبکتر استفاده شود تا طول عمر موتور کم نشود.

نصب آسانسور از بیرون ساختمان


برای نصب آسانسور کششی، در بیرون از ساختمان و در محل هایی که اشاره شده در صورتیکه درب طبقات این آسانسور برای مالکین دیگر طبقات ایجاد مشکل نکند و همه مالکین با نصب آسانسور موافق باشند، امکان پذیر است.

البته مسئله اخذ مجوز از شهرداری، اگر لازم باشد، یکی از مواردی است که باید بررسی شو د.

ضمن اینکه در محوطه پارکینگ و در نقطه ای که قرار است آسانسور جانمایی شود، باید امکان حفر چاله اسانسور به عمق حدود 150 سانتیمتر وجود داشته باشد. برای اجرا نیز اسکلت و سازه فلزی که اسانسور درمیان آن باید حرکت کند، شرایط اتصال آن به ساختمان فراهم باشد.
در بازار آسانسور معمولا همه نوع مارک موجود می باشد و میزان قیمت به نوع انتخاب بستگی دارد.
ضمن اینکه هزینه نصب داربست چاه آسانسور، آهن کشی و سازه فلزی، پوشش دیوارهای اطراف سازه فلزی (در صورت نیاز) و اجرای موتورخانه (البته اگر از آسانسورMRL استفاده شود نیاز به موتورخانه ندارد، ولی قیمت این نوع حدود 30 تا 50 درصد گرانتر از نوع کششی می باشد.) و تامین برق سه فاز نیز به قیمت آسانسور افزوده می شود.


nh8.jpg



منبع: پارس لیفت